מה האימוג' שלך?

האם שמת לב פעם למגוון האמוג'י הנשיים?

הביטחון העצמי של נערות צונח בגיל ההתבגרות. איזה מסר אנו מעבירים להן כאשר השפה שבה הן משתמשות הכי הרבה, האמוג'י, מגבילה אותן לסטראוטיפים?

כאשר אנשים משתמשים בביטוי "כמו בת" כעלבון, זה כמו מכה שפוגעת בדימוי העצמי של כל נערה מתבגרת.
מאחר וגיל ההתבגרות הוא ממש לא פיקניק עבורן, קל לראות איזו ההשפעה עצומה יש לכך על הביטחון העצמי של הנערה.

ללבוש ורוד, לסדר את השיער ולמשוח לק על הציפורניים – אימוג'ים כאלה מחזקים מבלי משים את המגבלות, אשר החברה מציבה בפני בנות. לקראות יום האישה הבינלאומי, המציין את הקדמה שהשיגו הנשים ברחבי העולם, אנו רוצים להפנות את תשומת הלב לסוגיה הזו בסרט #LikeAGirl החדש שהשיקה חברת אולוויז, מותג ההיגיינה הנשית המובילה בעולם, במטרה להעצים את כוחן של נערות שידעו שהן יכולות לעשות הכול.

לשחק בנסיכה, לשים לק על הציפורניים, לרקוד עם אוזני שפנפנה – האם זה הייצוג האמיתי של כל הדברים שבנות עושות? זו השאלה שאתם עשויים לשאול אם תבחנו מקרוב כיצד בנות מתוארות באמוג'י, אחת השפות הצומחות בקצב המהיר בעולם והשפה "מדוברת" ביותר בקרב בנות בגיל העשרה.

מאז ומתמיד שימשה התקשורת החזותית כאמצעי רב משמעות להעברת מסרים, וכידוע, "תמונה אחת שווה אלף מלים". אולוויז, המובילה העולמית בהיגיינה נשית, שואלת כעת מה באמת אומרים האמוג'י לבנות שמשתמשות בהם. לקראת יום האישה הבינלאומי, אולוויז ממשיכה להוביל את השינוי ולעודד בנות לעשות כל מה שירצו.

כחלק מהמשימה של קמפיין #LikeAGirl לבלום את הירידה בביטחונן העצמי של בנות בגיל ההתבגרות, אולוויז שיתפה פעולה עם לוסי ווקר, בימאית דוקומנטרית מעוטרת פרסים, בכדי לגלות האם בנות מרגישות שהן מיוצגות באמוג'ים העומדים לרשותן. סרט הווידיאו החדש חושף ממצאים מפתיעים משיחות עם נערות וממחיש כיצד האמוג'ים מחזקים את הסטראוטיפים החברתיים איתם בנות נאלצות להתמודד.

"לחברה יש נטייה להעביר מסרים מרומזים העלולים להגביל את הבנות לסטראוטיפים. כמי שלמדה בלשנות חברתית, אני יודעת שלבחירת מלים תמימה לכאורה עלולה להיות השפעה מרחיקת לכת על נערות," אמרה ווקר.

בנות אמיתיות בגילאים שונים ומרקעים שונים נשאלו על חוויית השימוש שלהן באמוג'י והאם הן מרגישות שמגוון האמוג'ים הקיים מאפשר להן להביע את מי שהן באמת ואת מה שהן עושות. צפו בסרטון של Always #LikeAGirl – אמוג'י של בנות כאן: https://www.youtube.com/watch?v=55yQ_Uk-4S8

70% מהבנות מרגישות שהחברה מגבילה אותן

יותר מחצי מהנערות שנשאלו לגבי בטחונן העצמי סבורות שהאמוג'י הם סטראוטיפיים, כך עולה מהסקר האחרון שערכה אולוויז. 75% מהבנות היו רוצות לראות דמויות של נשים קרייריסטיות, כגון רופאה, חוקרת עורכת דין ועוד.  אולוייז מעודדת את הנערות לדרוש שינוי, באמצעות אמוג'י שימחישו שייצגו אותן כפי שהן באמת.

"נערות בגיל ההתבגרות נתונות להשפעה חברתית רבה. גילינו ש-7 מכל 10 בנות מרגישות שהחברה מגבילה אותן בכך שהיא מכתיבה להן מה לעשות או להיות. הבנות המתוארות באמוג'י לובשות רק ורוד, כולן נסיכות או שפנפנות מרקדות. הן לא עוסקות בספורט וגם לא עובדות… צורת ההמחשה הזו מזעזעת" אמרה מישל בייטן, מנהלת מותג אלוויז האחראית לקמפיין #LikeAGirl. "אם המסרים המגבילים מסתתרים אפילו במקומות תמימים כגון אמוג'י,  עלינו לדרוש שינוי, עד שכל בת תרגיש שאי אפשר לעמוד בדרכה.

הממצאים העיקריים בסקר הרביעי של אולוויז על בטחון עצמי אצל נערות בגיל ההתבגרות:

  • 54% מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים המתארים בנות ונשים הינם סטראוטיפיים.
  • מחצית מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים מציירים תמונה מוגבלת של תחומי העניין הנשיים.
  • 76% מהבנות סבורות שלא צריך לתאר אותן עוסקות רק בפעילויות "נשיות" כגון סידור השיער או הציפורניים.
  • 67% מהבנות אומרות שהאמוג'י הקיימים רומזים שבנות יכולות לעשות רק דברים מסוימים.
  • 75% מהבנות היו רוצות לראות אמוג'ים המתארים נשים כפי שהן, לרבות הצגת ספורטאיות או עורכות דין.
  • קרוב למחצית הבנות (47%) סבורות שאין מספיק אמוג'ים נשיים.
  • 82% מהנשים משתמשות בהם מדי יום.

קמפיין Always #LikeAGirl  הושק ביוני 2014 בהשראת התובנה שתחילת גיל ההתבגרות עלולה לגרום לירידה בביטחונן העצמי של נערות. הקמפיין ממחיש את ההשפעה העצומה שיש לביטוי "כמו בת" על ביטחונן העצמי של בנות. ביטוי זה הוביל ליצירת התנועה ששמה לעצמה למטרה לשנות את תפיסת הציבור את הבנות.

למידע נוסף על תנועת #LikeAGirl, בקרו ב-Always-il.co.il.

לינק לסרטון אולוויז "כמו בת" – אימוג'ים לבנות Always #LikeAGirl אשר בוחן מקרוב כיצד סמלי השפה האהובים ביותר על בנות מגבילים אותן לסטראוטיפים

וזאת גרסה המלאה אליה נחשפתי תוך כדי גלישה ..

חלון פנימי (iframe)

אודות juli1974

אקדמאית, אמא ל-3, יחצנית מסיבות לשעבר, עוסקת בתחום בקרת פרויקטים
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מה האימוג' שלך?

  1. חסוי הגיב:

    אני הייתי רוצה אימוג׳י של בת מנגנת בגיטרה ובת בהתעמלות אומנותית אבל לא בצבע ורוד🙆🙅💁🙍🙎💇💆🙋💅 ובת מתאבקת ובת משחקת כדורגל כי אם הביטחון העצמי של הבנות יורד בצורה כזו והבנים אומרים להן שהן כלום מלבד ורוד הם טועים ואני רוצה לקבל אימוג׳י כאלה ולשלוח להם ולהראות להם מה זה בנות

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.