אייס קפה דל קלוריות של חלי ממן

אחרי שעברתי את גיל ה-40, כל מה שאני אוכלת מתחיל "להתיישב" ולהיאגר בכל מיני מקומות בגוף.לכן, התחלתי לשים לב לכל מה שאני מכניסה לפה, לרבות קפה או מה שנמצא ליד הקפה:)

כוס הקפה שאנו שותים בבית או מזמינים בבתי קפה אמנם נראית תמימה ולא מזיקה אך יכולה להכיל מספר רב של קלוריות ושומנים המשתווה לארוחה מלאה!

אייס קפה הוא אחד המשקאות האהובים על הישראלים אך לא תמיד הוא הבחירה הנכונה כששומרים על המשקל (יכול להכיל כ300-500 קלוריות כמו במשולש פיצה!)

חלי ממן קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא, ממשיכה להפתיע ומשווקת תערובת דיאטטית להכנת קינוח אייס קפה, דל שומן, עשיר בסיבים תזונתיים. התערובת קלה להכנה ומאפשרת לכל אחד להכין בבית קינוח טעים ומפנק ללא צורך לחשב קלוריות.

התערובת הביתית יכולה לענות על הצורך בקינוח מתוק בסיום הארוחה או לכוס אייס קפה צוננת של אחר הצהריים.

הוראות הכנה לכוס משקה 250 מ"ל:

מכניסים לבלנדר 2 כפות (30 גרם) אבקת אייס קפה, כוס מלאה קוביות קרח+ 1/3 כוס חלב (1%). מפעילים את הבלנדר ומערבלים עד לקבלת המשקה המוכן.

כשר חלבי בהשגחת הרבנות הראשית באר שבע

ניתן להשיג במחיר מומלץ: 23 ₪ ל300 גרם  בקבוצות חלי ממן ברחבי הארץ

 חלי ממן, מייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא מסבירה, "הרבה אנשים יעדיפו לשתות כוס קפה במקום ארוחה ולא להעריך נכונה את כמות הקלוריות שבשתיה הזו. כוס לאטה בודדת יכולה להכיל מעל 300 קלוריות, מספר קלוריות המשתווה לארוחה קטנה. לכן, גם כששותים קפה יש לשים לב למרכיביו. התערובת החדשה מאפשרת לכל אחד ליהנות מכוס האייס קפה היומית ללא ייסורי מצפון וחישובים מיוחדים"

כוס הקפה שאנו מזמינים בבתי קפה או אפילו שותים בבית אמנם נראית תמימה ולא מזיקה אך יכולה להכיל מספר גדול של קלוריות ושומנים המשתווה לארוחה מלאה! האשמה היא לא באבקת פולי הקפה אלא בתוספות שהפכו לחלק בלתי נפרד ממנת הקפה שלנו: החל בחלב וסוכר ועד הקצפת.

לקפה יתרונות רבים: קפאין הוא חומר פעיל אשר משפיע על מערכת העצבים ופעילותה ויכול להפחית את רמת העייפות. במחקרים נמצא כי צריכה מתונה של קפה יכולה להפחית את הסיכון לאלצהיימר. בנוסף, קפה עשוי להגדיל את הקיבולת עבודת השריר, וזו אולי הסיבה שיש הממליצים על שתייתו לפני פעילות ספורטיבית. הוא אינו משפיע על תהליך ההרזיה.

קפה אף מכיל נוגדי חמצון. עם זאת, יש לזכור שקפה לא מסתכם בפולים ויכול להכיל מרכיבים פחות בריאים עבורנו .

חלי ממן, מייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא מסבירה, "הרבה אנשים יעדיפו לשתות כוס קפה על פני אכילת ארוחה כדי לחסוך בקלוריות, אך תפיסה זו היא שגויה. כוס לאטה בודדת יכולה להכיל מעל 300 קלוריות, מספר קלוריות המשתווה לארוחה קטנה. לכן גם כששותים קפה יש לשים לב למרכיביו, כמות הסוכר ואחוזי השומן שהחלב מכיל".

ממן מסבירה מהם ההבדלים בין סוגי הקפה שאנו צורכים וכיצד ניתן ליהנות מהם בצורה בריאה יותר:

קפה לאטה

מנה בסיסית של לאטה כוללת 1-2 שוטים של אספרסו עם חלב חם ומכילה כ-200 קלוריות ו-10.6  גר׳ שומן (מתוכם6.6   גר׳ שומן רווי) לכוס קטנה, ו- 341 קלוריות ו-17.9  גר׳ שומן (מהם 11.2 גר׳ שומן רווי) לכוס גדולה.

המשמעות היא שכוס קפה לאטה מכילה כמות גדולה יחסית של קלוריות ושומן!

אם בכל זאת חשקה נפשכם בלאטה, ישנן דרכים ליהנות ממנו בצורה בריאה יותר. אם תזמינו לאטה גדול עם חלב דל שומן, הקלוריות יעמדו על כ-160 והשומן הרווי יפחת ועדיין תקבלו מנה מכובדת של סידן (450 מ“ג). לטבעונים שבינינו ניתן לבקש חלב סויה שמכיל 50 קלוריות יותר עבור כוס גדולה.

קפה הפוך (קפוצ'ינו)

הפוך משלב שוט של אספרסו עם חלב חם ומוקצף. מכיל 122 קלוריות ו- 6.4 גר' שומן (מתוכם 4 גר' שומן רווי) לכוס קטנה, ו- 207 קלוריות ו- 10.7 גר' שומן (מתוכם 6.7 גר' שומן רווי) לכוס גדולה.

קפה הפוך אמנם יכיל פחות קלוריות מכוס לאטה, אך עדיין יכיל כמות גדולה יחסית של שומן.

חלב דל שומן, יוריד את כמות השומן ויפחית את כמות הקלוריות ל־76 לכוס קטנה ול־129 לכוס גדולה.

קפה אמריקנו

משלב 2-3 שוטים של אספרסו עם מים ותוספת חלב אופציונאלית. הוא מכיל 1כ-10 קלוריות לכוס קטנה וכ-20 קלוריות לכוס גדולה (ללא סוכר) ואינו מכיל שומנים אם לא מוסיפים חלב. במקרה שכן מוסיפים חלב, מומלץ ללכת על חלב דל שומן.

אספרסו

משלב קפה ומים. מכיל כ-6 קלוריות למנת אספרסו אחת. שקית סוכר מכילה 10 קלוריות, כך שאם מוותרים על הסוכר, נשארים כמעט ללא קלוריות. למרות זאת לא מומלץ לצרוך יותר מ- 4 – 5 מנות קפה ביום. לאוהבי המקיאטו – אספרסו עם תוספת קטנה של חלב מוקצף –  אל חשש. תוספת קטנה כזו של חלב לא תוסיף כמעט קלוריות.

שוקולטה חמה

משלב שוקולד עם חלב, שמעליו בדרך כלל מוסיפים קצפת. מכיל 357 קלוריות ו- 18.7 גר' שומן (מתוכם 10.7 גר' שומן רווי) לכוס קטנה, ו- 549 קלוריות ו- 27 גר' שומן (מתוכם 15.2 גר' שומן רווי) לכוס גדולה. למען ההשוואה, כוס גדולה שווה בערכה הקלורי והשומני ליותר משתי לחמניות עם נקניקייה!

נסו להימנע משוקולטה, אך אם בכל זאת מתחשק לכם הזמינו כוס קטנה עם חלב רזה וללא קצפת, והקלוריות יצנחו ל־.209

פרפוצ׳ינו וניל

משקה שמנת מעורבב שעשוי משילוב של סוכר, סירופ, חלב וקרח, שמעליו ניתן להוסיף קצפת. מכיל 344 קלוריות ו- 12.5 גר' שומן (מתוכם 7 גר' שומן רווי) לכוס קטנה, ו- 530 קלוריות ו- 18 גר' שומן (מתוכם 9.9 גר' שומן רווי) לכוס גדולה.

מקור הבעיה במשקה זה הוא הסירופ (שוקולד לדוגמא) שהופך את המשקה למאוד שמן.

בחרו פרפוצ׳ינו קטן, דל שומן וללא שמנת ותגיעו ל- 119 קלוריות. ותרו גם על הקצפת ותחסכו 94 קלוריות.

משקה מוקה

משלב שלושה רבעים של חלב חם, 4-3 ׳לחיצות׳ של רוטב שוקולד, וכ-2 שוטים של אספרסו, ומעליהם קצפת. מכיל 255 קלוריות ו- 9.3 גר' שומן (מתוכם 5.4 גר' שומן רווי) לכוס קטנה, ו- 484 קלוריות ו- 25.3 גר' שומן (מתוכם 14.3 גר' שומן רווי) ו-41 גר׳ סוכר לכוס גדולה.

המשקה שמן מאוד, וזה יכול להיות גרוע עוד יותר אם הולכים על מוקה משוקולד לבן בכוס גדולה עם קצפת. כוס כזו מכילה 628 קלוריות ו־28.9  גר׳ שומן.

כדי להפחית את הקלוריות וכמות השומנים, הזמינו מוקה משוקולד מריר עם חלב רזה וללא קצפת, והקלוריות יצנחו ל־175.

צ׳אי תה לאטה

תה עם תבלינים מעורבב עם חלב ודבש. מכיל 210 קלוריות ו- 5.3 גר' שומן (מתוכם 3.3 גר' שומן רווי) לכוס קטנה, ו- 362 קלוריות ו- 9.2 גר' שומן (מתוכם 5.7 גר' שומן רווי) לכוס גדולה.

למרות שזה נשמע בריא), החלב והדבש מעלים את כמות הקלוריות והשומנים. כוס גדולה של משקה זה מכילה יותר קלוריות מכריך עם גבינה.

תה שחור, ירוק או צמחים עדיף במקרה הזה. תה מכיל נוגדי חמצון רבים, יכול לסייע לעיכות ותחושת כבדות לאחר ארוחה גדולה ואם לא נוסיף סוכר וחלב הוא אינו מכיל קלוריות.

אייס קפה

אייס קפה איכותי, נעשה באמצעות מכונת קפה אייס מקצועית ומשלב אבקת אייס קפה אינסטנט (במגוון טעמים), חלב שמנת, קרח כתוש וכמות נכבדת של סוכר.

מכיל לפחות 300-500 קלוריות (תלוי בגודל), 10 גר' שומן לפחות ו-40 גר' סוכר, ללא תוספת של קצפת או סירופ. כמו במשולש פיצה…

אם יש לכם חשק בלתי נשלט לאייס קפה אבל המצפון לא מרפה, בקשו אייס קפה דיאט שמבוסס על חלב דל שומן וממתיק. הוא מכיל כ- 140 קלוריות, מה שהופך אותו לסביר בהחלט. יכול להיחשב כארוחת ביניים שאפילו משביעה.

מודעות פרסומת

אודות juli1974

אקדמאית, אמא ל-3, יחצנית מסיבות לשעבר, עוסקת בתחום בקרת פרויקטים
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.