מותג היוקרתי גורנייה Gorenje משיק ליין מוצרי חשמל חדשים בעיצובם של מעצבי העל

המטבח הביתי הוא עולם ומלואו, ולרוב מהווה את מרכז הבית. ברוב הבתים המטבח או הסלון הם החדרים הראשונים שנתקלים בו בכניסה לבית, והמשמעות היא שאנחנו לא רק אוכלים רק עם הידיים והפה אלא גם עם העיניים.

זו הסיבה שהמותג היוקרתי גורנייה (Gorenje) המוביל בעולם, ראה חשיבות רבה לעבוד עם מעצבים בעלי שם עולמי, ביניהם: פיליפ סטארק, קרים ראשיד, סברובסקי, אורה איטו ואחרים, המתייחסים לעיצוב כחלק מהמוצר וחתומים על קו מוצרים שלם ובעל קו עיצובי מוגדר, החל מתנורים ומקררים, מדיחים, כיריים, מיקרוגלים, ועד קולטי אדים, תנורי אידוי ומכונות קפה.

בחירה בליין מוצרי החשמל שאחד מאותם מעצבים חתומים עליו היא בחירה בטוטאל לוק שלעיתים משתקף לא רק במטבח, אלא גם בחלל הבית שאליו המטבח פתוח.

מותג היוקרתי גורנייה (Gorenje) הגדול ביותר לייצור מוצרי חשמל בסלובניה ושמיני בגודלו באירופה, ראה חשיבות רבה לעבוד עם מעצבים בעלי שם עולמי, ביניהם: פיליפ סטארק, קרים ראשיד, סברובסקי, אורה איטו ואחרים, המתייחסים לעיצוב כחלק מהמוצר וחתומים על קו מוצרים שלם ובעל קו עיצובי מוגדר, החל מתנורים ומקררים, מדיחים, כיריים, מיקרוגלים, ועד קולטי אדים, תנורי אידוי ומכונות קפה.

לאחרונה השיק המותג Gorenje סדרת מוצרים חדשה למטבח בעיצובם של מעצבי העל פיליפ סטארק, וקארים ראשיד..ואחרים

קולקציית המוצרים הכוללת כיריים גז ,כיריים אינדוקציה, מקרר 1.20 מטר, מיקרוגל, תנור וקולט אדים הנושאים את חותמו של סטארק, של המותג  המוביל גורניה

בהשקה, פגשתי את השף הידוע אייל לביא אשר הדגים הכנת מנות השף הטעימות והמושקעות באמצעות ציוד למטבח של המותג.

מעצב העל פיליפ סטארק, האיש ששלח מפית נייר מוכתמת עם העיצוב של מסחטת הסאליף (Salif Juicer) האיקונית, ושינה במחי מוצר בודד את תפיסת העיצוב העולמית ב- 1990, גורו העיצוב של רהיטי –Louis Ghost chair, ממנו נמכרו מיליוני יחידות ועוד מיליוני דגמי חיקוי, והאיש החתום על למעלה מ10,000 מוצרים ממגוון תחומים שונים בעולם. הגיע גם למטבח הישראלי.

מותג מוצרי החשמל הסלובני gorenje, המתמחה בהענקת פרשנות חדשה ופורצת דרך, לחפצים שלא תמיד מייחסים להם ערכים אמנותיים, הזמין את פיליפ סטארק לעצב ליין שלם של מוצרי חשמל הכוללים: כיריים גז וכיריים אינדוקציה, מקרר 1.20 מטר, מיקרוגל, תנור וקולט אדים שישאו את חותמו.

זו לא הפעם הראשונה שהמותג היוקרתי מגייס לשורותיו מעצבי על במטרה להפוך מקרר או תנור לאמנות, וקדמו לכך מעצבים כמו Karim Rashid , Ora-Ito, Swarovski, ו- Pininfarina, אך הפעם הגיע תורו של היהלום שבכתר. מאחורי כל מוצרי החשמל עומד עיקרון פשוט אך גאוני: אמנם הם מעוצבים בידי סטארק אך למעשה מוגדרים על ידי המשתמש. כל החזיתות של המוצרים הם בעצם מראה המשקפת אל כל מי שניגש אליה. הידיות של המוצרים מרובעות ומתכתיות, ויוצרות מעין כתם כתום קטנטן, שלא פוגע במראה המונוכרומי.

מטבח בעיצובו של קארים ראשיד

על פי גורניה (Gorenje) קיימת חשיבות רבה למבנה התכנוני של המטבח, בו משלבים את מוצרי החשמל. המקרר למשל מוצב לרוב בקיר הארונות הגבוהים ומסתיים ב"קו אפס". הוא עצמו התרחב ל-1.20 ס"מ ועומק וצומצם ל-64 ס"מ (במקום 80 ס"מ ואף יותר). כך הוא מכיל מקום אחסון גדול יותר, והמוצרים בתוכו מסודרים כשהם נראים במבט אחד ולא מסתתרים זה מאחורי זה. יתרון נוסף לגדליו החדשים של המקרר, הוא היבלעותו בחזיתות הארונות, ללא פתחים ורווחים משני צדדיו. אם בוחרים במקרר אינטגרלי, שעליו מרכיבים את דלתות הארון עצמו, המקרר נסתר לגמרי, ואף אחד לא ינחש היכן הוא ממוקם. כך מקבלים עיצוב נקי ואלגנטי, החף ממכשירים

.

גם מכשירי חשמל קטנים יותר עברו שינוי עם הזמן, וכעת נראותם משתלבת במראה הכללי, כך שלעיתים קשה להבדיל ביניהם. המיקרוגל למשל עמד במשך שנים גלוי בארון המטבח, ובמקרה  הטוב הוסתר מאחורי דלת קלאפה קטנה (שהייתה נשארת פתוחה רוב הזמן בשל ריבוי השימוש). הליין של gorenje נותן מענה לשתי האפשרויות: גם מיקרוגל אינטרגלי התואם בעיצובו לתנור וגם מיקרוגל משולב תנור בשלל סדרות התואמת  לכל עיצוב המטבח..

אפילו מכונת הקפה מקצועית הכוללת מטחנת קפה בילד אין ומיכל להקצפת החלב, שעמדה בשנים האחרונות על השיש ותפסה מקום נכבד ממנו, קיבלה מקום כחלק מארונות המטבח. כשמשלבים את מוצרי החשמל הללו יחדיו, נוצר מקבץ המשווה לקיר הארונות מראה אחיד ומאורגן, ללא פיזור של מכשירים בצדדים שונים, ואם רוצים לסדר את המכשירים בקו אחד, המבנה מורכב מתנור 45 ס"מ, לצידו מיקרו משולב תנור 45 ס"מ ולצד שניהם מכונת קפה 45 ס"מ או תנור אידוי 45 ס"מ  תואם (ניתן גם לשלב שני תנורים עם מכונת קפה באמצע)

טרנד נוסף של עיצוב העומד לשבור את הצורה הבנאלית במטבח וליצור עיצוב מודרני בעל קווים נקיים ומפנקים. היא כך שמימין מניחים תנור 60 ס"מ, (מאחר שהשוק הישראלי מחובר יותר לתנורים ברוחב 60 ס"מ) וגם משמאל תנור 60 ס"מ, באמצע מיקרו משולב תנור 45 ס"מ (עם מגירת אחסון או חימום תחת למיקרו), ומתחת למיקרו מכונת קפה להשלמת צורת ה- Tועוד.

כמו כן ניתן לשלב בצורת הT גם מידות 45 ס"מ ותנור אידוי, כל זה בהתאם לדרישת הלקוח ובחירת המעצב.

מבחר המוצרים בגדלים שונים ובעיצובים זהים מאפשר ללקוח או למעצב גמישות עיצובית ללא מגבלה

ומה אומר על כך המאסטר עצמו? לדבריו: "אם אני צריך לדבר הרבה על המוצרים שלי, אז פיספסנו משהו. בגדול יש כל מי מיני דברים שאפשר לשאול כשמסתכלים על שורת המוצרים

הזו של גורניה; האם אתה מעדיף את עצמך, או את התנור שלך? הסוד הוא בעצם לעשות את המוצר הנכון, לאנשים הנכונים, במחיר הנכון. אם אני מעצב משהו שאנשים לא יכולים להרשות לעצמם? אז מה עשיתי בזה? עבדתי קשה כדי למצוא איזון בין מוצר טוב והמחיר הנכון.

אני מעצב לטווח הרחוק, זה לא משהו שאנשים קונים לשלוש שנים, זה ישמש אותם לפחות לשלושים שנה, וזה טוב אפילו לכלכלה"

סטארק מעיד על עצמו שגם הוא עבר מהפך בתפיסת העיצוב שלו. לדבריו, כשהיה צעיר יותר הוא עיצב כיסא שאי אפשר היה לשבת עליו והיה כמעט בלתי אפשרי לייצר. אך כיום הוא מאמין שלא צריך להמשיך לעצב ולייצר עד אין סוף, אלא לעצב מוצרים עם חזון של אריכות ימים.

לשיטתו, מוצרים היום נוצרים עם תוחלת חיים קצרה מידי. בין עם זה מכוון כך על מנת שהלקוח יחזור, ובין אם המוצר זול ומורכב מחומרים זולים. זלזול שכזה בלקוח מרגיז את סטארק. אחד המונחים שסטארק טבע הוא "עיצוב דמוקרטי", כשהוא מגדיר "עיצוב דמוקרטי" כעיצוב שאמנם עולה מעט יותר, אולם תוחלת חיי המוצר ארוכה לאין שיעור. לדבריו, המוצרים של gorenje זוהי התפתחות טבעית של העיצוב הדמוקראטי.

סטארק גאה בעיקר בעובדה שהוא התפתח עם השנים ולא קפא על שמריו. יכולת זו נולדה לדבריו דווקא מפרוייקטים אליטיסטיים כמו היאכטה של סטיב ג'ובס. פרוייקטים מעין אלו, שבהם התקציב לא היווה פאקטור איפשר להתנסות בטכנולוגיות, חומרים וקונספטים חדשים, ואת אלה הוא למד לקחת ולהטמיע בעיצובים המוניים ו"דמוקרטיים". בכלל, נושא האיכות והמחיר מאוד חשובים לסטארק.

לסיכום המותג גורנייה ( gorenje ) שם לו למטרה להוביל את אמנות המטבח ביצירת מוצרי חשמל פורצי דרך, כבר למעלה מ-60 שנה. בגורנייה מאמינים שאומנות אמיתית היא כזאת המצליחה שמצליחה לגעת ולרגש עד כדי כך שהיא לוקחת את היומיומי והשגור כגון מוצרי חשמל למטבח ולהעניק לו פרשנות חדשה ומודרנית. בחירה בליין המוצרים גורנייה כמוה כבחירה בהרמוניה, בשפה אחידה ובעיצוב טוטאלי יוקרתי ומושלם, לצד הטכנולוגיות המתקדמות והטובות בעולם.

אודות קבוצת ח.י.

קבוצת ח.י. משווקת גורנייה בארץ, הינה אחת הקבוצות המובילות בישראל ליבוא ושיווק מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ותקשורת. הקבוצה מאגדת בתוכה מס' חברות הפועלים בתחום שונים: שיווק מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, שיווק רכיבים לתעשייה, שיווק מוצרי תקשורת וכן חברת שירות ולוגיסטיקה. בין המותגים המיוצגים על ידי הקבוצה: LG, Ariston, Bellers, Gorenje, Hisense , SeagateAsko SanDisk ועוד.

את המוצרים של המותג GORENJE ניתן להשיג בחנויות הקונספט:

Gorenje הרצליה

מדינת יהודים 60. הרצליה פיתוח

טלפון: 09-7670100

http://www.gorenjeil.com

 Gorenje  ASKO ירושלים

יד חרוצים 10. תלפיות- ירושלים

02-5666727

http://www.gorenjeil.com

מודעות פרסומת

אודות juli1974

אקדמאית, אמא ל-3, יחצנית מסיבות לשעבר, עוסקת בתחום בקרת פרויקטים
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.